DE
LIEF-EN-LEED-SHOW
Maandag vijf mei, Showbizz schrijft: SCAN heeft de nieuwste troef in handen in de strijd om de kijkcijfers. De jonge zender gaat met een nieuw programma rondom de succesvolle Marina Maertens de concurrentie aan met RTL-4 en de publieke omroep. Het vlaggeschip van SCAN heet de Lief-en-leed-show en wordt life uitgezonden op de zaterdagavond. Marina licht voor Showbizz een tipje van de sluier op: 'In de Lief-en-leed-show ga ik op zoek naar het geheim van een goed huwelijk. Ik ondervraag langdurig getrouwden over pieken en dalen in hun huwelijk. Verder laat ik de echtgenoten reageren op denkbeeldige moeilijkheden zoals buitenechtelijke affaires, probleemdrinken en kinderloosheid. Het publiek jureert de gekozen oplossingen'. Volgens SCAN zijn er al veel adverteerders afgekomen op deze succesformule. De eerste uitzending is komende zaterdag tien mei om negen uur 's avonds. Showbizz gaat zeker kijken!
Vrijdag negen mei, Milaan, negentien uur In Italië worden de groenten en het vlees in verschillende gangen opgediend. Dat ergert Rik Maertens elke keer weer. In de pauze tussen het vlees en de groenten krabbelt hij op een bierviltje een zinnetje vol alliteraties. De echtgenoot van Marina Maertens is een kei in het verzinnen van allitererende slagzinnen. Hij noteert: Missie Milaan mislukt. De Milanese collega's begonnen meteen over het geld. Zodra Rik het gevoel kreeg dat ze hem een poot uit wilden draaien brak hij de onderhandelingen af. De kijk-sessie van morgen is afgelast. De Italiaanse soap-serie zou prima passen in het beleid van SCAN maar de eisen waren buitensporig vond Rik. Hij hoopt dat de Italianen na zijn resolute optreden alsnog in zullen binden. Op dezelfde manier heeft hij ook al eens de prijs van een Canadese kinderserie weten te drukken. Rik heeft Alitalia laten weten dat hij zijn vlucht terug met een dag vervroegt. Rik eet alles wat hem voorgeschoteld wordt. Het smaakt niet geweldig maar hij wil met een goedgevulde maag naar de hoeren. Die zijn in het katholieke Milaan misschien wat moeilijk te vinden maar hij heeft een ervaren taxi-chauffeur.
Vrijdag negen mei, Vinkeveen, éénentwintig uur Marina Maertens en Bob Arnouts hebben de laatste vergadering van het productieteam achter de rug. Het was bijna een generale repetitie voor de Lief-en-leed-show van morgen. De decors waren opgesteld, de teksten van Marina werden doorgenomen, het geluid en licht werden getest. Alleen de kandidaten waren er nog niet. Door moeilijkheden met de belichting liep de sessie een uurtje uit. Verder verliep alles naar wens. Marina en Bob zitten in de riante huiskamer van Marina en Rik's villa in Vinkeveen. Ze zijn net met elkaar naar bed geweest. Het koffiezetapparaat pruttelt. Bob rookt een sigaret. Hij heeft zoëven z'n vrouw gebeld dat het wat later wordt. Buiten is het nog licht. 'Wilde Rik werkelijk dat ons programma de door-dik-en-dun-show zou gaan heten?' vraagt Bob. 'Ja, hij drong daar erg op aan. Het klonk als een klok vond hij'. 'Da's toch geen naam'. 'Rik zit vol bespottelijke ideeëen'.
'Rik moet zich gewoon met aankoop bemoeien en nergens anders mee'. 'In aankoop is hij heel goed'. 'En, dat moet gezegd, hij heeft een prima smaak wat vrouwen betreft'. Bob aait met zijn vrije hand over Marina's knie. Dat bevalt haar wel. Ze kijkt naar buiten. Hector ligt met zijn kop tussen de voorpoten in de tuin. Hij likt zijn bek af. Als Marina met Rik vrijt, wat de laatste tijd nog maar weinig voorkomt, mag Hector er gerust bij zijn. Maar met Bob wilde ze hem er niet bij hebben. Daarom liet ze hem in de tuin. Ze opent de terras-deur om Hector binnen te roepen maar ze bedenkt zich: 'Bob, het is nog zo heerlijk buiten, zullen we de koffie drinken in het prieeltje?' 'Prima' antwoordt Bob. Het prieel ligt achter in de grote tuin. Ze gaan op weg. Marina laat haar dienblad bijna vallen: ze schrikt van een man die achter in de tuin naar de schutting rent en er overheen klimt. Op zijn rug bungelt een fototoestel. 'Een fotograaf!' roept Marina. 'Dat zie ik ook' zegt Bob. 'We zijn betrapt'. 'Hoezo betrapt? Op de dag voor de première mogen we toch wel een kleine redactievergadering houden?' 'Bij mij thuis?' 'Waarom niet?' 'Ik begrijp niet dat Hector niet aangeslagen is. Hij blaft altijd tegen vreemden' zegt Marina. Ze richt zich tot Hector: 'Stomme hond'. Hector kwispelt. Bij de schutting vindt Bob een grote plastic schaal. 'Is deze van jullie?' vraagt Bob. 'Nee' zegt Marina. 'Hij ruikt naar vlees'. Hector springt tegen Bob op. Hij wil de schaal aflikken. 'De gluiperd' zegt Marina 'Hij heeft Hector gelijmd met een portie vlees'. 'Die gasten zijn lang niet achterlijk' zegt Bob. 'Nee. Bob! Heb ik de gordijnen dicht gedaan voordat we gingen vrijen?' 'Weet ik veel'. 'O God'.
Zaterdag tien mei, Vinkeveen, zestien uur Marina stelt de videorecorder in. Ze houdt ervan om haar shows 's nachts terug te zien. Door het incident met de fotograaf heeft ze slecht geslapen. Ze controleert in de spiegel of ze de wallen onder haar ogen goed heeft gecamoufleerd. Ze weet dat ze ijdel is maar ze vindt dat ze het zonder ijdelheid niet redt in haar vak. Ze is het visitekaartje van SCAN en daar is ze trots op. Op een afstandje is van wallen niets te zien. Lipstick en mascara zijn goed aangebracht, haar zit goed. Ze kan gaan. Ze loopt naar de garage, stapt in de Mercedes en rijdt weg. Het grint ligt nog maar net stil of de Porsche van Rik rijdt de oprijlaan op. Hij opent de garagedeur radiografisch, stapt uit en loopt het huis in. Hector begroet hem uitgelaten, verder is het stil in huis. Rik heeft voor Marina een zijden shawl meegenomen uit Milaan. Hij vindt het jammer dat ze er niet is. Hij denkt: het lijkt wel of die redactievergaderingen steeds vroeger beginnen. Door zijn vervroegde terugkeer zit hij met een leeg dagdeel. Daar kan hij niet goed tegen. Hij heeft de aanvechting naar Aalsmeer te rijden maar hij weet dat hij daarmee tegen de afspraken in zou gaan. Marina wordt er zenuwachtig van als hij op de set is. Verder is zij één keer mee geweest op zakenreis. Ook dat was geen succes. Daarom hebben ze afgesproken elkaar op het werk met rust te laten. Er wordt aangebeld. Hector slaat aan. Rik loopt naar de voordeur en zegt: 'Stil Hector stil!' Hector gehoorzaamt. Er staat een sjofel geklede man voor de deur. Hij zegt: 'Meneer Maertens?' 'Ja?' 'Peter Rietdijk. Aangenaam'. Hij steekt een hand uit. Rik schudt de hand. 'Rik Maertens'. 'Ik ben free-lance fotograaf. Ik werk voor de Telegraaf, voor Privé, Story en Glamour. Momenteel werk ik aan een fotoserie van uw vrouw'. Rik wordt achterdochtig. 'Weet zij daar van?' Peter gniffelt. 'Ik heb zo'n idee van wel'. 'Ik bedoel: heeft u haar toestemming?' 'Nee, dat niet'. 'Dan praat ik niet verder met u'. 'Ik denk van wel. Kijkt u eens'. Peter overhandigt hem een foto. Hij vervolgt: 'Let ook op de achterkant'. Rik ziet Marina in een korte rok in hun eigen huiskamer. Dicht naast haar zit Bob Arnouts. Hij heeft een hand op Marina's knie. Rik denkt: Marina belazert me, die Bob belazert me en deze fotograaf wil me belazeren. Hij kijkt op de rug van de foto. Er staat: 9/05/'94/21.15h. Gisteren dus! 'U was op dat moment ver weg hè? Italië?' 'Gaat je geen flikker aan'. 'Al goed, al goed. Ik zal ter zake komen. Glamour biedt mij vierduizendend gulden voor deze foto maar ik heb het gevoel dat mijn werk meer waard is. Kort en goed: ik bied u de exclusieve rechten op deze foto aan voor slechts zesduizend gulden. Da's toch geen geld voor gelukkig getrouwde tweeverdieners?' Rik staat met de rug tegen de muur. 'Heb je het negatief bij je?' 'Heb jij je checque-boek hier'. 'In de kamer' 'U haalt even het boekje op, dan maak ik in tijd gebruik van uw WC' 'WC?' 'Ik verstop mijn negatieven altijd zeer zorgvuldig' Zonder iets te zeggen wijst Rik de WC en loopt naar de kamer. Hij schrijft een checque uit. In de gang steken ze gelijk over. 'O ja' zegt Peter. Hij heeft een plastic tasje bij zich. Z'n hand daalt af in de tas. 'Kijk, dit is voor de hond' zegt hij 'Zie het maar als een relatiegeschenk'. Het is een leverworst.
Zaterdag tien mei, Aalsmeer, twintig uur vijfenveertig Marina is een vakvrouw. Als ze moet presenteren kan ze haar privé-beslommeringen gewoon aan de kant schuiven.'s Middags hebben Bob en zij het nog uitvoerig gehad over de fotograaf maar dat hoofdstuk is voorlopig afgesloten. Bob heeft connecties in het roddelbladen-circuit die hem waarschijnlijk naar de fotograaf kunnen leiden. Hij zal proberen iets te regelen. Rik heeft nog niets van zich laten horen. Het interesseert Marina nauwelijks. Ze is tevreden over het werk van de visagiste. Ze is opvallend geschminkt maar niet ordinair. Haar creatie is schitterend: een zwart zijden broekpak met glittertjes uit een Amsterdams atelier. Ze heeft zich afgevraagd of ze niet te jong is voor het presenteren van deze show maar dit broekpak straalt precies uit wat ze nodig heeft: een zekere rijpheid. Bob meldt zich in de kleedkamer. Hij zit niet in het programma maar hij is nerveuzer dan Marina. 'Toi, toi, toi' zegt hij en kust haar op de mond. Ze moet op.
Zaterdag tien mei, Vinkeveen, éénentwintig uur Rik Maertens pakt de afstandsbediening van de TV. Hij zapt tot hij SCAN te pakken heeft. Het is nog niet begonnen. Hij jaagt Hector van de bank en neemt plaats. De afstandsbediening legt hij weg op het bijzettafeltje. Daar ligt ook de dure foto van Marina met Bob Arnouts. Rik maakt zich over het geld geen zorgen. Hij zit met een ander probleem: moet hij vannacht mooi weer spelen tegenover Marina of zal hij haar confronteren met de intimiteiten op de foto? 'Over enkele ogenblikken gaat Marina Maertens met ons op zoek naar het geheim van een goed huwelijk' zegt de omroepster van SCAN. 'Een groot geheim Hector, een groot geheim' zegt Rik. De tune van de Lief-en-leed-show klinkt. Marina daalt onder daverend applaus een trap af. Ze lacht en glimlacht moeiteloos. 'Lieve mensen in de zaal, beste kijkers thuis, welkom bij de eerste Lief-en-leed-show' zegt Marina. 'Kijk Hector, Marina' zegt Rik. Hector herkent zijn bazin nooit op TV. Ook nu niet. 'Ik val met de deur in huis' zegt Marina 'Is het niet dieptriest dat tegenwoordig één op de drie huwelijken eindigt in een echtscheiding? Dit feit betekent onnoemelijk leed voor velen. Verborgen leed vaak. Zou het niet mooi zijn als we dit lijden in de toekomst kunnen voorkomen? Het zou prachtig zijn, inderdaad. Maar hoe pak je zoiets aan? SCAN heeft zich over dit probleem gebogen en heeft de situatie geanalyseerd'. Rik overweegt of hij de foto zal versnipperen maar hij doet het niet. Marina: 'Eén op de drie huwelijken loopt stuk. Het gaat dus heel vaak fout. Maar, het gaat nog vaker goed. En sommige huwelijken zijn zelfs ronduit gelukkig. Ja, vandaag de dag lopen er nog steeds gelukkig getrouwde mensen rond. Dat zijn deskundigen waar we zuinig op moeten zijn. Ze zijn deskundig op het gebied van het huwelijk. In de Lief-en-leed-show laten we deze experts aan het woord. Hopelijk kunnen langdurig gelukkig getrouwden tips en wijsheden doorgeven aan de jongere generatie. Wij denken dat die kennis kan helpen echtscheidingen te voorkomen. Genoeg gepraat. Anders denkt u nog dat u een actualiteitenrubriek hebt aangezet. Dat is niet zo. De Lief-en-leed-show is een spelprogramma en daarom ga ik zo meteen de kandidaten aan u voorstellen. Maar eerst wil ik iets ongewoons doen. Mijn man kan er vanavond niet bij zijn. Hij zit voor zijn werk in het buitenland. Daarom wil ik hem de groeten doen. Rik, ook al zit je in Italië, ik denk aan je'. 'Ja, ja' zegt Rik. Marina doet alles uit het hoofd. Ze ziet er goed uit. Ze is innemend. Ze leidt de verhalen van de kandidaten vlekkeloos in. Rik luistert aandachtig naar de dieptepunten in de voorbeeldhuwelijken. Verliefdheid op anderen zegt hem wel iets maar de verdere problematiek staat ver van hem af. Hij kan zich niet verplaatsen in bemoeizucht van ouders, ontslag, gezondheidsproblemen van de kinderen, gedragsproblemen van de kinderen, verslaving van kinderen aan drugs. Rik en Marina hebben geen kinderen. Gelukkig maar denkt hij. Rik voelt zich niet verwant met de mensen die aan het woord komen. Het zijn brave burgers in zijn ogen. Hij is meer het type vrije jongen. In het huwelijk, vindt hij, moet je je vrouw niet overbelasten. Daarom gaat hij altijd naar de hoeren. In het verleden heeft hij ook wel 's een vriendin geprobeerd maar die vond hij zo veeleisend. Rik is tegen buitenechtelijke affaires. Hij kijkt nogmaals naar de foto. Een hand op de knie is nog geen overspel maar het zit er wel dicht tegen aan vindt hij.
Zaterdag tien mei, Aalsmeer, éénentwintig uur dertig De eerste ronde is voorbij. Marina heeft vier minuten om zich bij te schminken. Op de muziek van het Spaanse dansorkest spoedt ze zich naar haar kleedkamer. Er hangt een schokkende foto op haar spiegel. Marina is bleek ondanks de schmink. Het lijkt wel porno, denkt ze, maar ze herkent zichzelf. Zij ligt onder. Bob Arnouts ligt boven op. Hij is bezig binnen te dringen. Ze herkent haar eigen slaapkamer. 'Dit kan niet waar zijn' mompelt ze. Ze slaat haar handen voor het gezicht. Ze draait de foto om. In kriebelig handschrift staat er:
Mooie Marina, Deze intieme opname heb ik gisteren mogen maken bij jou thuis. Ik ben erg trots op dit plaatje. Ik ga de foto landelijk laten verspreiden. Tenzij jij op maandag twintigduizend gulden overmaakt op mijn bank. Je fan, Peter Rietdijk.
Daaronder staat het bankrekeningnummer.
Zaterdag tien mei, Vinkeveen, éénentwintig uur vijfendertig De klanken van het Spaanse dansorkest sterven weg. Marina komt een paar seconden na het applaus op. Een tikje te laat. Rik heeft de indruk dat er iets mis is met haar schmink. Hij hoort een hapering bij het voorstellen van de drie kandidatenparen. In zijn fantasie ziet hij Marina met Bob in een kleine kleedkamer. 'Laten we eens kijken naar de score tot nu toe' zegt Marina 'Aan kop staan Klaas en Annemieke Visser met 300 punten, dan komen Jan en Petra Rietschoten met 250 punten, gevolgd door Anne en Thea van Houweningen met 150 punten'. Marina heeft zichzelf weer geheel in de hand. Dan valt het licht uit. Het derde kandidatenpaar zit in het donker. 'Het licht bij de Van Houweningens is uitgeschakeld, maar zijzelf zijn nog lang niet uitgeschakeld' improviseert Marina. Het licht floept weer aan. De Van Houweningens steken de duim omhoog. Het publiek lacht en applaudisseert. 'Ze kan het nog steeds Hector, ze kan het nog steeds' zegt Rik. Hector ligt uitgeteld op het vloerkleed. 'Door naar het eerste probleem' zegt Marina 'een vraag voor de mannen. Stel je komt thuis van je werk, je opent de stofzuigerkast en er tuimelen talloze lege sherry-flessen uit. Wat doe je?' Klaas Visser zou zijn vrouw meeslepen naar de huisarts. Jan Rietschoten zou zijn echtgenote onmiddellijk doorsturen naar een afkickcentrum. Anne van Houweningen zou zijn buurvrouw aanstellen als bewaakster. Het publiek vindt het laatste antwoord het origineelst. De Van Houweningens lopen 100 punten in. Rik kijkt in de TV-gids. Over vijf minuten begint er een vechtfilm op RTL-4. Hij houdt van vechtfilms. Hij weet dat de videorecorder ingeschakeld staat op de Lief-en-leed-show. Hij kan dus gerust een stuk missen. Hij kijkt nog even naar Marina. 'Je man heeft je verteld dat hij over moet werken. Later vertelt je beste vriendin dat ze hem heeft zien dineren met een onbekende jonge vrouw. Wat doe je?' Thea van Houweningen zou een hartig woordje met Anne spreken en eisen dat hij haar meenam naar een duur restaurant. Petra Rietschoten zou een privé-detective inhuren die verder uitzocht wat er gaande was. Annemieke Visser zou meer aandacht aan haar man besteden; vaker met hem vrijen bijvoorbeeld. 'Zo kan die wel weer' zegt Rik. Hij beseft dat hijzelf met een soortgelijk probleem zit maar de tips van de langdurig gelukkig getrouwden spreken hem niet aan. Hij schakelt over naar de vechtfilm.
Zaterdag tien mei, Aalsmeer, tweeentwintig uur vijftien Achter de schermen vieren de Vissers feest. Zij zijn de eerste winnaars van de Lief-en-leed-show. Het productieteam staat om hen heen. Ze zijn heel tevreden. 'Die vraag over het slippertje deed het goed' zegt de regie-assistente tegen Marina. 'Je kwam na de pauze te laat op hè?' vroeg Bob aan Marina. 'Wat ving je die fout met het licht fantastisch op' zegt man van het licht'. 'Waar heb je dat allercharmantste broekpak vandaan?' vraagt de producer. 'U stelde ons geweldig op ons gemak' zeggen de Vissers. Marina is gewend aan dit soort complimenten. Op dit moment staat haar hoofd er niet naar. Ze spreekt Bob aan. Ze troont hem mee naar haar kleedkamer. Ze schaamt zich voor de foto maar laat hem toch zien. 'Dit is geen redaktievergadering Bob' zegt ze. 'Nee, dat zie ik ook wel' zegt Bob. 'Hij wil maandag twintigduizend piek' zegt ze 'kijk'. Ze toont de achterkant. Bob fluit en zegt: Hij heeft je lelijk in de tang. 'Wil je mij er alleen voor laten opdraaien?' zegt Marina verontwaardigd 'Jouw carrière loopt ook gevaar en je huwelijk'. 'Daar zit wat in' zegt Bob 'maar jij had de gordijnen dicht moeten doen. Desondanks help ik je wel, laten we zeggen dat ik vijfduizend bijdraag'. 'Da's maar een kwart van het bedrag' zegt Marina. 'Jij bent nu eenmaal rijker en beroemder dan ik' zegt Bob.
'Zeveneneenhalf duizend komt meer in de richting' 'Ik geef zesduizend en geen cent meer' 'Deal' zegt Marina die al lang blij is dat ze het bedrag niet alleen hoeft op te hoesten. Bob wil garanties van de fotograaf maar Marina heeft geen zin details te bespreken. Ze spreken af dat Bob haar nog belt. Daarna stuurt ze hem de kleedkamer uit. Het productieteam van de Lief-en-leed-show maakt zich op om te vertrekken naar een Amsterdamse club maar Marina wil niet mee. Ze schminkt zich snel af, trekt gemakkelijke kleren aan en stapt op de parkeerplaats in haar Mercedes.
Zaterdag tien mei, Vinkeveen, drieentwintig uur dertig Marina rijdt de oprijlaan op. Het verbaast haar niet dat er licht brandt: Rik en zij hebben een tijdklok aangesloten op de verlichting. Als ze de garagedeur radiografisch opent is ze wel verrast: de Porsche van Rik staat er geparkeerd. Ze verwacht dat hij haar komt begroeten maar de deur naar het huis blijft dicht. Zij loopt naar binnen. Hector komt op haar af en springt tegen haar op maar Rik blijft op de bank zitten. Hij kijkt even op maar richt zich dan weer op het slot van de vechtfilm. 'Ik dacht dat jij in Milaan zat' zegt Marina. Ze gaat voor de TV staan. 'Was ook wel de bedoeling' zegt Rik 'ga 's opzij'. 'Een warm welkom is er vanavond niet bij hè?' 'Nee. Ga 's opzij. Dit is net het eind'. 'Ik ga al'. Marina loopt naar de gang en trekt haar jas uit. De terughoudendheid van Rik verontrust haar. Hij reageert niet op de zoen op zijn wang. Op de TV vallen rake klappen. 'Wat is er met jou aan de hand?' vraagt Marina. Rik antwoordt niet. 'Ging het mis in Milaan?' 'Ja' 'Is het dat?' Geen antwoord. De gewonde held heeft al zijn tegenstanders uitgeschakeld. De aftiteling rolt over het scherm. Rik knipt de TV uit. 'Waarom rotzooi jij met Bob Arnouts?' vraagt hij. De vraag treft haar als een mokerslag. Ze moet een voet verzetten om op de been te blijven. 'Ik rotzooi niet met Bob Arnouts' zegt ze zo gewoon mogelijk 'Hoe kom je erbij?' Rik pakt de foto van het bijzettafeltje. Marina denkt: de foto, ik ben verloren. Rik zegt: 'Leg me 's uit wat dit voorstelt'. Ze pakt de foto aan. De afbeelding is niets bij de pornoprent die zij in haar tas heeft zitten. Ze haalt opgeruimd adem. 'Dit zijn Bob Arnouts en ik. Gisteren hadden we hier een kleine redaktievergadering. Maar wie heeft deze afschuwelijke foto gemaakt?' 'Wat doet die hand op jouw knie?' 'Wel eens gehoord van ongewenste intimiteiten?' 'Ik zie geen afkeer op je gezicht'. 'Ik kijk heel vies op de foto, maar daar heb jij geen oog voor. Dat soort dingen zie jij niet'. 'Ik ben niet blind Marina. Ik zie een korte rok en ik zie een hand op een plaats waar die niet hoort'.
'En één en één is bij jou altijd twee. Vertel me liever hoe je aan dit plaatje komt'. 'Gekocht van een fotograaf. Hij werkt aan een fotoserie van jou'. 'De klerelijer. Hij heeft je afgeperst zeker?' 'Hij heeft ons afgeperst. Ik krijg drieduizend gulden van je'. De telefoon gaat. Marina neemt op. 'Hallo?' 'Met Bob'. 'O Bob, het komt nu niet goed uit, kan ik je morgen terugbellen?' Rik trekt zijn conclusies. Hij staat onmiddellijk op om Hector uit te laten. 'Nee' zegt Bob 'het is dringend'. 'Nou vertel het dan maar' zegt Marina. 'Peter Rietdijk' zegt Bob. 'Oud nieuws'. 'Nee' zegt Bob 'Ik liep na de show naar m'n auto, zat er iets onder de ruitenwisser. Je raadt het al' 'De foto van ons?' 'Klopt. Hij wil ook twintigduizend van mij'. 'Hij kon wel geldzorgen hebben'. 'Jij bent laconiek Marina, ik niet. Die vent kan ons leven stuk maken'. 'Ja, het is een grote schoft'. 'Da's netjes uitgedrukt. Die klootzak geeft ons geen enkele garantie na het storten van het geld. Hij bezorgt ons het negatief maar hij heeft tijd zat om wel duizend afdrukken te maken'. 'En tezijnertijd tegen ons te gebruiken'. 'Precies'. 'Toch zie ik geen andere mogelijkheid dan hem gewoon het geld maar te geven'. 'Er is misschien een andere mogelijkheid om hem te stoppen. Ik heb connecties weet je. 'In het roddelbladen-circuit?' 'Daarbuiten'. 'Waar doel je op, Bob?' 'Ik wil een definitieve oplossing'. 'Je gaat wel ver'. 'Onze toekomst staat op het spel'. 'Ja'. 'Vrienden van vrienden van vrienden kunnen ons wel helpen'. 'Is zo'n, eh, definitieve oplossing erg prijzig?' 'Daar moet ik nog naar informeren'. 'Goed. ik moet nu ophangen want Rik is thuis. Morgenmiddag bel ik je terug. Hopelijk weet je dan meer'. 'Oké'. Rik gaat zonder een woord te zeggen naar bed. Marina gaat haar show terugkijken.
Maandag 12 mei, Showbizz schrijft: Marina Maertens is een veewlzijdig talent. Dit bewees ze opnieuw tijdens de première van de Lief-en-leed-show afgelopen zaterdagavond. In één programma bood ze informatie, voerde ze intieme gesprekken, stelde ze diepgaande vragen en ving ze fouten van de regie op. Dit alles met hetzelfde professionele gemak. De unieke band tussen man en vrouw werd op een speelse manier belicht. Het publiek hoefde niet passief toe te kijken, het mocht aktief meeoordelen. De geslaagde formule en de lichtvoetige presentatie staan garant voor vele interessante afleveringen van de Lief-en-leed-show in de toekomst. Showbizz blijft zeker kijken!
Dinsdag 13 mei, De Gooi en Eemlander schrijft: Hilversum-van onze verslaggever Twee scholieren vonden gisteren in het Van Sonsbeek-park te Hilversum
het lijk van de free-lance fotograaf Peter Rietdijk (39). Volgens de
politie is de fotograaf door wurging om het leven gebracht. De dader is
tot dusver onbekend. Op een intieme plek op het lichaam van de gedode
fotograaf zijn negatieven gevonden. Dit fotomateriaal kan mogelijk leiden
naar de dader(s) en/of opdrachtgever(s), aldus de politiewoordvoerder.
|